Miután a Dunlop harmadik sikeres évét zárta az európai csúcskategóriás motocross versenysorozatban, most két új gumiabronccsal erősíti motocross termékválasztékát. Ezeket az abroncsokat a világbajnoki küzdelemben részt vevő Honda és a Kawasaki csapatokkal együtt fejlesztették ki, és elődeiknél szélesebb tartományban alkalmazhatók.
Az MX32 egy lágy-középkemény terepre megfelelő gumi, amely jelentős fejlődést mutat a kanyarban való tapadás, az iránytartás, a csúszásgátlás, az egyenes irányú vonóerőátvitel, valamint a tartósság tekintetében. Az MX 52 közepes és kemény talajon nyújt jobb általános teljesítményt, lényegesen javított iránytartással, alkalmazkodó-képességgel, csúszásgátlással, illetve kanyarban való tapadással.
A Dunlop MX gumiabroncsok fejlesztésének sikere
A Dunlop 2011-ben lépett be ismét a nemzetközi motorcross versenyek színterére, ahol a Honda színeiben versenyező Jevgenyij Bobrisev már az első évben nagydíjat nyert egy vadonatúj fejlesztésű gumiabronccsal, mely az MX 32 abroncs alapjául szolgált. A fejlesztések 2012-es folytatásának köszönhetően a Kawasaki versenyzője, Gautier Paulin az MX52 alapját képező abronccsal megnyerte a Bolgár Nagydíjat. Mindkét specifikáció prototípusaival felszerelt motorjával Paulin további három nagydíjat nyert 2013-ban: először megismételte bulgáriai győzelmét az MX52-vel, majd hazai pályán, Olaszországban győzte le Cairolit, s végül Portugáliában is győzni tudott az MX32 prototípusaival.
A 2013-as MX32 és MX52 prototípusok három nagydíj győzelmet, négy moto győzelmet és 12 dobogós helyezést értek el, valamint az elmúlt szezon során 31-szer értek célba az első hat hely valamelyikén az MX1-ben. Az abroncsok végleges változata már elérhető a vásárlók számára.
A motorversenyzők visszajelzései a 2013-as év 17 versenyéről alapvetően fontosak voltak a végső gumiabroncs specifikáció kiválasztásában. A korábbi MX GP motoros és Supermoto bajnok Eddy Seel volt az összekötő a pilóták és a Dunlop kutató-fejlesztő csapata között.
MX32
A puha és középkemény talajon nyújtott kiváló teljesítményt két nagydíj győzelem is bizonyította. Az MX32 a kanyarban való tapadás, az iránytartás, a csúszásgátlás, az egyenes irányú vonóerőátvitel, valamint a tartósság tekintetében mutat előrelépést elődjéhez viszonyítva.
- A modell a 2013-as Világbajnokság során a Honda és a Kawasaki által folytatott MX kampánnyal párhuzamosan került kifejlesztésre,.
- A Progressive Cornering Block Technology (PCBT - progresszív kanyarvételi mintablokk technológia) a mintázati elemek megnövelt flexibilitásával pontosabban irányítható kanyarvételt tesz lehetővé.
- A szabadalmaztatott, többféle mintablokkos elosztás a hátsó gumiabroncson azt jelenti, hogy kevesebb, de eltérő magasságú mintablokk található a futófelület középső részén, ami javítja az útfelülettel való kapcsolat érzetet.
- A szabadalmaztatott vágott vállrészi mintaelem kialakítás az első abroncsokon javítja a vonóerőátvitelt és a tapadást, míg a nagyobb középső mintaelemek a jobb rajtolási teljesítményhez nyújtanak nagyobb vonóerőátvitelt (MX32 első).
- A CTCS szövetváz technológiának köszönhetően kiszámíthatóbb és jobban irányított úttartás érhető el.
- Az új, "kötőelem nélküli" kialakítás csökkenti a mintaelemek elhajlással szembeni ellenállását, ami sáros útfelületen javítja az útfelülettel való kapcsolat érzetét, a vonóerőátvitelt és a stabilitást.
- A visszaugrásgátló gumi használatával jobb csillapítás és iránytartás érhető el (MX32 hátsó).
- Az első gumiabroncs menetiránynak megfelelően kialakított futófelületi mintázata optimális fékezési teljesítményt és kanyarstabliltást biztosít.
- Az első gumiabroncs megnövelt méretű mintablokkjai javítják a kanyarstabilitást keményebb talajviszonyok között.
MX52
Az MX51 mérföldkövet jelentő gumiabroncs volt, amivel Kiara Fontanesi megnyerte a FIM női motocross bajnokságot, de utódja, az MX52 sem marad le mögötte a fékezési jellemzők és a tartósság terén, viszont minden más dinamikai jellemző tekintetében meg is haladja elődjét.
- A szabadalmaztatott Progressive Cornering Block Technology (PCBT progresszív kanyarvételi mintablokk technológia) egy olyan új technológia, mely kulcsfontosságú a javított csúszásgátlás és kanyarban való tapadás szempontjából.
- Javított hátsó irányíthatóság teljesítményleadás közben, nagyobb egyenesfutási stabilitás és vonóerőátvitel, illetve a lépcsőzetesen eltolt központi mintablokkokkal elérhető kisebb mértékű kopás jellemzi kemény felületen.
- A mintablokkok egyedi elosztása jobb kezelhetőséget, kisebb súlyt és jobb kanyarstabilitást nyújt, miközben a menetirányba állított mintázati blokk kialakítás optimális fékezési teljesítményt és kanyarstabilitást biztosít (MX52 hátsó)
- Az új oldalsó mintablokkok javítják a kanyarodási jellemzőket és maximális vonóerőátvitelt tesznek lehetővé kemény terepen (MX52 hátsó)
- A precíz iránytartást és egyenesfutási stabilitást az optimalizált mintázati profillal kialakított Carcass Tension Control System (CTCS szövetváz feszesség szabályozó rendszer) biztosítja.
- A hátsó gumiabroncsokon alkalmazott visszahajlásgátló gumi csökkentett mértékű visszaugrást és jobb útfelület-követési képességet nyújt.
Mind az MX32, mind pedig az MX52 jelentősen jobb teljesítményt biztosít középtávon, miközben mindkét abroncs menetteljesítménye is megnőtt.
Innovatív technológiák
A 2013-as FIM Motocross világbajnokság során a Honda és a Kawasaki világbajnoki csapatokkal karöltve végzett alapos tesztek és fejlesztések egy sor úttörőnek számító technológia kifejlesztéséhez vezettek, melyek a legújabb Dunlop MX sorozatban valósultak meg, és az egész bajnokságra érvényes teljesítményszintet határoznak meg a pályán.
PCBT
A Dunlop új, szabadalmaztatott progresszív kanyarvételi mintablokk technológiája ( Progressive Cornering Block Technology) növeli a mintablokkok rugalmasságát, amivel nagyobb csúszásgátlás érhető el, ami a kettős élekkel párosítva erősebb kanyarodási tapadást biztosít.
MBD
Az új, több mintablokkos elosztás (Multiple Block Distribution (MBD) lényege, hogy a futófelület középső részén kevesebb a mintaelem, illetve a középsőtől a vállrészig terjedő részén váltakozva eltérő magasságú mintaelemek helyezkednek el, ami javítja a talajjal való kapcsolat érzetet, ugyanakkor megbízható tapadás biztosít.
CTCS
A szövetváz feszesség szabályozó rendszer (Carcass Tension Control System (CTCS) szabályozza a szövetvázat érő terheléseloszlást, optimalizálva a különféle területeket érő feszítő hatást, aminek kiszámíthatóbb és szabályozottabb iránytartás, egyenes irányú vonóerőátvitel, illetve jobb vezetési visszajelzés az eredménye.
Az MX32 és MX52 a homokot és az extrém kemény felületeket kivéve mindenféle útviszonyok között az elvárható legjobb teljesítményt nyújtja, így a versenyzőknek kevesebb változatot kell tesztelniük, és a pályaidő legjobb kihasználását teszik lehetővé a versenyeken.
Sharon Antonaros, a Dunlop Motorcycle Tyres EMEA igazgatója:
“A Dunlop filozófiája az, hogy motocross termékeit a lehető legkeményebb tesztpályákon fejleszti ki, ez pedig nem lehet más mint a FIM és az AMA bajnokságok versenyarénái. Tudjuk, hogy a motorosok hallgatnak Eddyre nagy tapasztalatának köszönhetően, ő pedig szintén tapasztaltsága miatt nagyszerűen megérti igényeiket. Ez egy értékes körkapcsolat, hiszen az információáramlás lehetőséget teremt számunkra folyamatosan javuló termékek kifejlesztésére, hogy a szó szoros értelmében győztes gumiabroncsokat állíthassunk elő. Ezután versenyeken kipróbált termékeket és technológiákat vihetünk a végfelhasználókhoz, hogy ugyanazokkal az abroncsokkal versenyezhessenek, melyeket a profik is használnak.
“2013-ban az MX1 motorkerékpárok kevesebb mint 10 %-át szerelték Dunlop abroncsokkal, de a Dunlop pilóták a dobogós helyek több mint 35 %-át szerezték meg. Ezeket az eredményeket nagyrészt az MX32 és MX52 gumiabroncs prototípusokkal szerezték, ami bizalommal tölt el bennünket és a pilótáinkat a a2014-es évre. Szeretnénk megköszönni a Honda és a Kawasaki csapatoknak a segítséget és a támogatást, és sikeres 2014-es szezont kívánunk partnereinknek és minden vásárlónknak.”
Eddy Seel, Dunlop MX verseny koordinátor:
“Pilótáink jól szerepeltek az idén a FIM Motocross Világbajnokságban, és az, hogy nagydíj győzelmeket szereztünk a gumiabroncsokkal, bizonyítja vásárlóinknak, hogy az abroncsok képesek a győzelemre. Amikor visszatértünk a csúcsszintű motocross versenyzésbe, egy nagyobb gumiabroncs-választékkal kezdtük, melyet fokozatosan leszűkítettünk, és széles működési tartományhoz megfelelő abroncsokat tudtunk szállítani, melyekben a versenyzők megbízhattak. Amint a pilóták leszálltak a motorokról az egyes futamok után, rögtön hallhattam a reakciójukat, és kiértékelhettem az abroncsok teljesítményét, tartósságát, valamint a pilóták visszajelzését, hogy aztán továbbítsam a Dunlop kutató-fejlesztő csapata számára. A szoros kapcsolat kulcsfontosságú tényező volt abban, hogy gyorsan tudtunk reagálni a pilóták szükségleteire, ezért vannak most ilyen hatékony, kereskedelemben is elérhető termékeink.”
Az új Geomax gumiabroncsok a következő méretekben lesznek elérhetők:
Minta
|
Első (F)/hátsó (R)
|
Méret
|
L/S index
|
TT/TL
|
SAP kód
|
GEOMAX MX32
|
F
|
60/100 - 10
|
33J
|
TT
|
633286
|
NEW
|
|
60/100 - 12
|
36J
|
TT
|
633291
|
|
|
60/100 - 14
|
30M
|
TT
|
633304
|
|
|
70/100 - 17
|
40M
|
TT
|
633310
|
|
|
70/100 - 19
|
42M
|
TT
|
633320
|
|
|
80/100 - 21
|
51M
|
TT
|
633323
|
|
R
|
70/100 - 10
|
41J
|
TT
|
633288
|
|
|
80/100 - 12
|
41M
|
TT
|
633292
|
|
|
90/100 - 14
|
49M
|
TT
|
633306
|
|
|
90/100 - 16
|
52M
|
TT
|
633308
|
|
|
100/90 - 19
|
57M
|
TT
|
633312
|
|
|
110/90 - 19
|
62M
|
TT
|
633316
|
|
|
120/80 - 19
|
63M
|
TT
|
633317
|
Minta
|
Első (F)/hátsó (R)
|
Méret
|
L/S index
|
TT/TL
|
SAP kód
|
GEOMAX MX52
|
F
|
60/100 - 10
|
33J
|
TT
|
633287
|
NEW
|
|
60/100 - 12
|
36J
|
TT
|
633290
|
|
|
60/100 - 14
|
30M
|
TT
|
633305
|
|
|
70/100 - 17
|
40M
|
TT
|
633311
|
|
|
70/100 - 19
|
42M
|
TT
|
633321
|
|
|
90/90 - 21
|
54M
|
TT
|
633324
|
|
|
80/100 - 21
|
51M
|
TT
|
633322
|
|
R
|
70/100 - 10
|
41J
|
TT
|
633289
|
|
|
80/100 - 12
|
41M
|
TT
|
633303
|
|
|
90/100 - 14
|
49M
|
TT
|
633307
|
|
|
90/100 - 16
|
52M
|
TT
|
633309
|
|
|
100/90 - 19
|
57M
|
TT
|
633313
|
|
|
110/90 - 19
|
62M
|
TT
|
633315
|
|
|
120/80 - 19
|
63M
|
TT
|
633318
|
Utolsó kommentek